Branże

Automatyzacja procesu raportowania – makra w Ms Excel

Case studies

Jaki problem

Przygotowując raporty i dane potrzebne zarządowi lub innym osobom na stanowiskach decyzyjnych, bardzo często spotykam się z sytuacją, kiedy samo ich przygotowanie w odpowiednim formacie zabiera bardzo dużo czasu. Pod kątem operacyjnym, taki proces wymaga zaangażowania jednej, a czasami kilku osób, które w manualny sposób “przeklikują się” przez surowe dane pozyskane z systemów finansowo – księgowych, aby w końcowym rezultacie stworzyć raport odpowiadający wymogom kadry kierowniczej.

Co zrobiłem

Po wstępnej weryfikacji tego jakie dane i w jakim formacie można wydobyć z systemu księgowego i sprecyzowaniu potrzeb odbiorców finalnego raportu, stworzyłem Makro (rodzaj programu automatyzującego) w pliku Ms Excel, które w szybki sposób wykonało wszelkie niezbędne operacje, które wcześniej wykonywane były ręcznie, aby w ostatecznym rezultacie bardzo szybko otrzymać raport zgodny z wymogami osób bezpośrednio nim zainteresowanych.

Korzyści dla klienta

Dzięki stworzeniu Makra automatyzującego:

  • wyeliminowałem konieczność manualnej obróbki danych,
  • ograniczyłem ilość osób zaangażowanych w wykonanie danego raportu (analizy),
  • uprościłem procedurę pozyskiwania danych i ich obróbki – wystarczy kliknięcie w jeden przycisk,
  • skróciłem znacznie czas przygotowania – oszczędność czasowa rzędu 95% z 2 godzin do 5 minut,
  • znacznie przyspieszyłem czas w jakim osoby decyzyjne otrzymują potrzebne raporty w odpowiednim formacie.
Masz pytania do autora?
Ireneusz Wesołowski Dyrektor Finansowy / Kontroler finansowy Zobacz inne publikacje
Newsletter Dołącz do newslettera by nie przeoczyć zmian w prawie.

    Szymon Sperling doradca podatkowy

      Masz pytania?

      Nie zwlekaj, skontaktuj się ze mną!